Nasze drogi nie pomagają pojazdom. Przede wszystkim w okresie zimowym
zawieszenie może korodować. Dlatego zalecane jest sprawdzenie samochodu – można wtedy wymienić sprężyny. W jakich sytuacjach sprawdzić zawieszenie auta?
Podpatrzone na: http://www.vanel.com
Pomijając sprawę nierówności na naszych
drogach,
zima jest okresem trudny na jezdni. Sól i piasek razem z uroczym błotem inicjują korozję. Znowu więc powinniśmy zmieniać tłumiki, ale również po prostu sprężyny. O tych ostatnich często zapominamy, popełniając przy tym
błąd. Skorodowana sprężyna w nieoczekiwanym momencie może pęknąć.
Sprężyny śrubowe
Często przy kontrolach pojazdów zapominamy o
sprężynach śrubowych, chociaż są wyjątkowo ważnym elementem zawieszenia. Podtrzymują masę auta także przy postoju, regulują wysokość prześwitu pod samochodem i kumulują
energię. Poza tym łagodzą wszystkie wstrząsy, gdy podróżujemy po wyboistych trasach. Przy okazji nabierają wszystkie zabrudzenia.
Powłoka ochronna sprężyny jest niszczona, a goła konstrukcja stalowa niestety zaczyna korodować.
Kiedy będziesz szukać innych tego typu danych na wątek omawiany w opisywanym poście, to wejdź na stronę (
https://centrumstyropianu.pl/79-klej-do-siatki) - na pewno te materiały także Cię zaciekawią!
Jazda przez to staje się mniej bezpieczna, bo w nie wiadomo, kiedy sprężyna pęknie. Warto wiedzieć, że skorodowane sprężyny pogarszają skuteczność hamowania o klika procent, a na to w czasie zimy nie powinniśmy sobie pozwolić.
Admin: Mototarget.pl
Podpatrzone na: © Mototarget.pl
Kontrola sprężyn – kiedy?
Ważne jest to, że zużycie sprężyn śrubowych jest zależne przede wszystkim od ciężaru auta, mniej od częstotliwości jazdy. Im większe auto, tym częściej należy kontrolować stan sprężyn i wymieniać je. Musimy pojechać na punkt pomiarów i sprawdzić geometrię
samochodu. Jeśli jest naruszona, to oznaka, że najwyższy czas na świeże sprężyny.
Wymiana sprężyn
Specjaliści w serwisie nie mają z wymianą większego kłopotu. Jeśli oczywiście chcemy zrobić to na własną rękę, potrzebny będzie po prostu ściągacz sprężyn. Może okazać się raczej, że zakup takiego narzędzia kosztuje więcej niż serwis. Ważne jest to, że obowiązkowo musimy wymienić sprężyny na osi i nie można tego robić po jednej
stronie pojazdu. Najlepiej poszukać wśród części zamiennych – nie ma konieczności od razu kupować oryginalnych sprężyn.