Surowce do budowy autostrad

W dzisiejszych czasach do tworzenia dróg stosuje się wiele odmian tworzyw sypkich, nazywanych ogólnie kruszywem. Kruszywem drogowym bywa materiał pochodzenia naturalnego jak żwir lub piasek, które są konieczne jako podstawa każdej nowobudowanej ulicy, ale i materiał pochodzenia sztucznego jak na przykład żużel. Materiał ten jest najczęściej używany jako pokrycie wierzchniej warstwy większości rodzajów dróg. Do budowy dróg stosuje się również inne tworzywa sypkie, ale nie są one popularne w Polsce.


Przemysł drogowy
droga
Admin: Highways Agency
Podpatrzone na: http://www.flickr.com
Działa wiele firm, skupiających się na kruszywach. Kruszywa drogowe, które są podstawowym tworzywem do budowy ulic, mogą być ogromnie korzystnym interesem. Handel tymi materiałami stał się popularny w latach 90, kiedy to powstało najwięcej przedsiębiorstw specjalizujących się w handlu tym materiałem. Ten interes był tak popularny ze względu na prosty dostęp do materiałów, oraz bramy przesuwne dolnośląskie zapotrzebowanie wywołane modernizacją wielu dróg krajowych i autostrad. Powodem tego stanu rzeczy była zmiana ustroju i liberalizacja rynku. Aktualnie na rynku przetrwało tylko kilka firmę trudniących się tego rodzaju biznesem (tutaj oferta). Przedsiębiorstwa te z kolei rozrosły się do bardzo dużych rozmiarów. Obecnie, z uwagi na plan budowy autostrad prowadzących przez całą Polskę, sprzedaż kruszywa jest częstsza niż kiedykolwiek wcześniej. Taki stan rzeczy ma się utrzymać przez parę najbliższych lat.



Skąd czerpać tworzywo?
autostrada
Admin: Greg Neate
Podpatrzone na: http://www.flickr.com
W kwestii materiałów pochodzenia naturalnego, pozyskuje się je w specjalnych kopalniach. Kopalnie takie (np. ) nierzadko należą do przedsiębiorstw sprzedających kruszywo. Pozwala to ograniczyć koszty, które byłyby wyższe, gdyby w handel kruszywem zaangażowana była firma pośrednicząca. Tego typu sytuacja jest niestety w wypadku żużlu. Ze względu na fakt, że jest to odpad przemysłowy, tworzący się podczas obróbki żelaza lub wyrobów ropopochodnych. Firmy muszą skupowaćnabywać ten materiał od rafinerii albo hut. Żużel jednak nie wymaga późniejszej obróbki i może być użyty do produkcji dróg w postaci, w jakiej był dostarczony. Cena tego materiału zależy jednak od ceny, jaką poda jej producent.
Podpatrzone na: sjenit.com.pl
2022-10-06 08:14
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.