Osoby, które jeszcze ani razu nie przeprowadzały wiercenia i gwintowania aluminium, muszą obowiązkowo przeprowadzić najpierw próby na pewnym kawałku aluminium.
Gwintowanie w aluminium odróżnia się o wiele od gwintowania w stali.
Admin: Grzegorz
Podpatrzone na: http://www.flickr.com
Admin: Armacell
Podpatrzone na: Armacell
Admin: Enix
Podpatrzone na: Enix
Jeśli w naszym domu mamy stosunkowo niewiele miejsca, nie trzeba tracić go na klasyczne skrzydło drzwiowe. Niezwykle popularne ostatnio drzwi przesuwne, które są chowane w ścianie to znakomite rozwiązanie na wszystkie problemy związane z niewielką przestrzenią.
Należy robić je powoli i niezwykle pieczołowicie. Obrotowa prędkość wiertła powinna być jak najniższa a miejsce wiercenia i wiertło powinno się zwilżać denaturatem. Wcześniej warto wywiercić otwór o niewielkiej średnicy na przykład 1,5-2 milimetry, a następnie go rozwiercić do wielkości, która jest nam niezbędna. Następnie należy nagwintować otwór również przy użyciu denaturatu. Tego typu gwintowanie trzeba wykonywać stopniowo oraz po każdych kilku obrotach należy wkręcić gwintownik oraz usunąć pozostałości aluminium. Potem należy gwintować nadal. Próba nacinania całego gwintu za jednym podejściem łatwo skończyć się może całkowitym zepsuciem gwintu, który jest nacięty lub złamaniem gwintownika. Zniszczenie gwintu czy zakleszczenie oraz złamanie wiertła lub gwintownika zeszpeciłoby radiator, lecz także zaowocowało by problemami przy wybieraniu innych miejsc na dziury.
Przed przystąpieniem do
pracy tego typu jak gwintowanie w aluminium trzeba obowiązkowo od radiatora odkręcić
wiatrak, żeby nie został on zepsuty dla przykładu
opiłkami z aluminium, które mogą się dostać do środka jednostki napędowej. Na początku gwintowania w aluminium należy wywiercić dwa otwory, które posiadają średnicę 2,3 oraz 2,4 milimetra, a później nagwintować je gwintownikiem M3. Jeden z otworów będzie służyć do przekręcania
systemu scalonego, k
olejny natomiast do przykręcenia wspornika.