Kruszywa adresowane do budownictwa drogowego, przede wszystkim dolomitowe i wapienne, to materiały, jakie składają się na krajowe i zagraniczne drogi, bowiem ogromnej liczbie krajów z całego globu, jako kruszywa do betonu popularnie używa się kruszyw mineralnych o zróżnicowanych rozmiarach i kształtach kruszyw. W naszym kraju rozwój produkcji kruszyw na ogromną skalę zapoczątkował się pod koniec minionego wieku.
Niegdyś surowiec czerpano w głównej mierze z mniejszych i średniej wielkości hałd, które tworzyły się w obrębie zamykanych w tamtym czasie hut stali albo ich odpadów surowcowych na terenie Śląska. Z końcem lat 90 nastąpił odwrót i projektanci jezdni zaczęli akceptować stosowanie alternatywnych
kruszyw, ale podlegających kryteriom elementarnych parametrów kruszywa, w miejsce pewnego rodzaju skały. Równocześnie na przestrzeni kilkunastu lat, fabryki kruszyw hutniczych zaostrzyły punkty fabrycznej kontroli jakości. Co więcej, kruszywa do
betonu podlegały dodatkowemu nadzorowi dopuszczenia. Te fakty sprawiły, iż kruszywa
kruszywa dolny śląsk hutnicze znalazły zastosowanie w budowie różnych dróg. Takie przykłady odszukasz na tej witrynie.
Admin: Kitmondo Marketplace
Podpatrzone na: http://www.flickr.com
Od tego momentu kruszywa drogowe są wszędzie - od dróg ekspresowych po dukty leśne. Dokumentacja wskazuje na użycie kruszyw hutniczych w licznych drogach miejskich. Wszędzie tam gdzie jest beton, mamy do czynienia z kompozytem składającym się z
cementu, kruszywa i wody, dodatków mineralnych i dodatków chemicznych. Cement i woda łączą ziarna kruszywa aż do utworzenia ciała stałego. Znaczenie samej warstwy kontaktowej na właściwości betonu jest bardzo ważne, bo bardzo często taki sposób wyjaśnia się nieprzewidywalny wpływ kruszywa na beton.