Jakie funkcje spełnia jakikolwiek olej silnikowy?

Rodzaj oleju silnikowego jest bardzo ważny i przy jego wybieraniu należy mieć na uwadze dużo różnorodnych czynników. To, czy jednostka napędowa jest przystosowana do benzyny, czy też jest ona wysokoprężna, jest jedynie podstawowym kryterium.


obrazek - deski
Admin: Chris
Podpatrzone na: http://www.flickr.com


Równie ważna jest jego jakość czy też terminowa wymiana. Istnieją również vero meble skórzane pozostałe wymagania.


Mają one wpływ m.in. na solidność osprzętu takiej jednostki. Dlatego też innego typu olej musi być wykorzystywany w silnikach nowych samochodów, a inny w tych, które są bardziej zużyte. Wszystkie czynniki spełniają przeróżne role, lecz mają jeden cel: zapewniać długą oraz bezproblemową pracę jednostce napędowej. Oleje silnikowe posiadają również na celu zmniejszać tarcie pomiędzy pracującymi elementami silnika. Zwłaszcza, jeżeli chodzi o tarcie pojawiające się między cylindrami i tłokami. Mają także wpływ na redukcję zużycia paliwa czy też nawet hałas dochodzący od pracującego motoru. Ponadto tego typu olej chłodzi pracujące elementy oraz odprowadza nieczystości, które są wyłapywane przez filtr oleju. Właśnie z tego powodu należy go zmieniać przy okazji każdej wymiany oleju. Bardzo ważna jest punktualność oraz regularność wykonywania takiej czynności. Ponadto trzeba dbać o jego odpowiedni poziom.


LED
Admin: Armacell
Podpatrzone na: Armacell


Sprawdź też

Co trzeba wiedzieć na temat zbiorników ciśnieniowych?

zbiornik
Admin: haru__q
Podpatrzone na: http://www.flickr.com
Jeżeli interesuje cięTAG= zbiornik] ciśnieniowy, musisz znać podstawowe informacje na jego temat, by zdecydować się na odpowiedni i zdawać sobie sprawę, w jaki sposób go użytkować. Rozpocznijmy od tego, do czego wykorzystywany jest zbiornik ciśnieniowy. Inaczej nazywany jest zbiornikiem powietrza, jakiego zadaniem jest gromadzenie sprężonego powietrza, aby współdziałające sprzęty nie były uzależnione od wahań ciśnienia związanych z pracą sprężarek. Trzeba go używać w trybie statycznym, a występuje w dwóch rodzajach – poziomej oraz pionowej, w zależności od wymogów konkretnego klienta.


Naturalnie sam olej to za mało. Równie istotny jest system smarowania. Za właściwe ciśnienie smarowania odpowiada pompa oleju. Sam olej jest złożony w większości (w granicach ok. 80%) z tzw. bazy olejowej, jaka w wypadku nowoczesnych olejów jest rezultatem syntezy chemicznej. Ok. 6% składu oleju stanowią regulatory lepkości, które wpływają na poprawną pracę jednostki napędowej w różnych temperaturach. Ten czynnik posiada niewiele wspólnego z gęstością.


Jeszcze innymi elementami takiego produktu są uszlachetniające dodatki, których zadaniem jest zneutralizowanie produktów spalania czy opieka podzespołów silnika przed korozją czy też ograniczające pojawianie się osadów na ściankach cylindra.
2023-02-17 07:44
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.